Nedjelja, 27. Maj 2018.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Pet najboljih vježbi za oblikovanje cijelog tijela

“Ako mislite da je trčanje najbrži način da imate fit tijelo, onda niste u pravu. Ono nije toliko dobro koliko vam se čini”, kaže profesorica medicine na Harvardu Min Lee.

Sigurno se pitate zbog čega je to tako. Odgovor je veoma lak. Naime, dugotrajno trčanje može negativno utjecati na vaše zglobove i digestivni sistem, prenosi Business Insider, a umjesto trčanja Lee vam preporučuje sljedeće vježbe.

Plivanje

“Plivanje je savršena vježba”, kaže Lee.

Pored toga što ova fizička aktivnost stimulira gotovo sve vaše mišiće, ona vam povećava i broj otkucaja srce i poboljšava njegov rad. Također, plivanje će zaštititi mozak od negativnih stvari koje dolaze s godinama, a budući da plivanje ne opterećuje tijelo, odlično je i za osobe koje pate od artritisa.

Kada plivate najmanje 30 do 45 minuta u komadu radite aerobni trening, što je vrsta treninga za koju je utvrđeno da pomaže u borbi protiv depresije, te popravlja raspoloženje i umanjuje stres.

Thai Chee

Ovo je kineska borilačka vještina koja kombinuje graciozne pokrete tijela kako bi se stvorila neka vrsta meditacije. Vježbe se izvode polako, uz veliku koncentraciju, a posebna pažnja posvećuje se disanju. Profesorica Lee stava je da je Thai Chee odličan za sve ljude bez obzira na njihove godine ili kondiciju. Thai Chee je posebno dobar za starije osobe jer je balansiranje veoma bitna komponenta ovih vježbi, a to je nešto što slabi kako starimo.

Trening snage

Za ove vježbe osim vlastitog tijela bit će vam potrebni utezi, elastične trake te razne sprave namijenjene vježbama snage. Istraživanja pokazuju da, kako biste izgradili jače mišiće, možete podizati velike kilaže u malom broju ponavljanja ili raditi više ponavljanja manjim kilažama.

Hodanje

Hodanje je zaista sjajno za tijelo. Brojne studije pokazale su da hodanje od najmanje 30 minuta, umjerenom brzinom, ima značajna efekte na tijelo i na mozak.

“Nekoliko studija pokazalo je da starije osobe koje šetaju po 30 minuta dnevno, četiri dana u sedmici, imaju bolje pamćenje. Pilot studije u kojoj su sudjelovali ljudi koji pate od depresije pokazala je da je 30 minuta hodanja deset dana zaredom bilo dovoljno da se primijeti klinički značajno slabljenje depresije”, kaže Lee.

Ako inače ne vježbate redovno, stručnjaci s Harvarda preporučuju da počnete barem hodati 10 do 15 minuta dnevno, a onda da to povećavate na 30 do 60 minuta hodanja dnevno.

Kegelove vježbe

Ove vježbe jednako su važne i za žene i za muškarce jer pomažu u jačanju grupe mišića dna zdjelice. Kako starimo, mišići, uključujući i maternicu, mjehur, tanko crijevo i rektum, slabe. Održavanje tih mišića u formi ima brojne dobre strane, uključujući i to da se može spriječiti nekontrolirano mokrenje ili ispuštanje plinova.

Ove vježbe podrazumijevaju stezanje mišića koje biste koristili da zadržite urin ili plin, kažu stručnjaci. Oni savjetuju da mišić držite stegnutim dvije, tri sekunde, a zatim da ga opustite, i da to ponovite deset puta. Za najbolje rezultate savjetuju da ih radite četiri do pet puta dnevno. (Index.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: