Nedjelja, 4. Decembar 2016.
Preuzmite sliku

Pet dokaza da “pametni” ugljikohidrati ne debljaju

Ugljikohidrati su neprijatelji vitke linije – vjerovanje je kojem je većina nas sklona kada želimo smršati. No, istina je prilično drugačija jer stvari nisu crno-bijele, ugljikohidrati imaju i svoje drugo lice i trebamo jesti i odabrane ugljikohidratne namirnice želimo li ravnotežu zdravlja

Prehrana koja sadrži određenu vrstu ugljikohidrata, odnosno rezistentni škrob, malo je poznata tajna mršavljenja bez jo-jo efekta. Stotine studija dokazale su da rezistentan otporan škrob suzbija glad i apetit, sagorijeva više kalorija, puni nas energijom i suzbija stres te smanjuje holesterol. Rezistentni škrob nalazi se u namirnicama kao što su krumpir, riža, leća, mahunarke, slatki krompir ili batat, itd.

No, s druge strane, ni tu stvari nisu crno-bijele, jer svaka od tih namirnica može imati povoljan ili pak nepovoljan učinak na hormonalni sustav, time i mršavljenje. Drugim riječima: jesti krompir i rižu te mršati – nije posve jednostavno. Prehrana je biohemijska realnost i ne odgovara uvijek prejednostavnom poopćavanju.

Donosimo 5 razloga zašto biste trebali jesti ugljikohidrate koji sadrže rezistentni škrob ako želite smršati i ostati vitki cijeli život.

1. Ugljikohidrati vas čine sitima

Rezistentni ugljikohidrati duže vas čine sitima jer se probavljaju sporije od drugih vrsta hrane, te stvaraju osjećaj sitosti i u mozgu i u trbuhu. Sudionici jednog istraživanja koji su u jednom obroku dnevno jeli rezistentni škrob, tokom idućeg dana pojeli su 10 posto manje kalorija (za prosječnu ženu oko 150 do 200 kalorija manje). Pročitajte i 6 varljivih namirnica krcatih ugljikohidratima.

2. Ugljikohidrati kontrolišu šećer u krvi i dijabetes

Pravilna kombinacija ugljikohidrata i drugih namirnica najbolji je način za kontrolisanje šećera u krvi i dijabetesa. U jednoj studiji ispitanici koji su konzumirali dijetu bogatu rezistentnim škrobom smanjili su razinu šećera u krvi i inzulin za 38 posto. Ugljikohidrate trebate jesti u kombinaciji s vlaknima (2-3 grama vlakana na 100 kalorija), odnosno odabrati pravenamirnice.

A zašto baš vlakna? Budući da se sporije razgrađuju, dulje zadržavaju osjećaj sitosti. Doznate kojih je to 7 vlaknastih namirnica koje će vam dati dovoljno energije i pritom vam pomoći da očuvate fit struk.

Bitno je istaknuti i prebiotički učinak ugljikohidrata, odnosno inulina koji kao neprobavljivi ugljikohidrat posjeduje prebiotički učinak što znači da povoljno djeluje na crijevnu mikrofloru i zdravlje općenito, a posljedično i na mršavljenje. Namirnica s visokim udjelom inulina je čičoka, zvanu i najpametnijom zamjenom za krompir. Slično kao krumpir, i čičoka je izvrstan izvor kalija, a sadrži i kalcij, željezo, vitamin C, folnu kiselinu te vitamin B1 i B2. Dodatno svojstvo inulina je da pospješuje apsorpciju minerala – kalcija, magnezija i željeza.

3. Ugljikohidrati ubrzavaju metabolizam

Ugljikohidrati s visokim udjelom rezistentnog škroba ubrzavaju metabolizam i druge mehanizme u tijelu koji sagorijevaju masnoće. Dok prolazi kod probavni sustav, rezistentni škrob otpušta masne kiseline koje pospješuju sagorijevanje masnog tkiva, naročito na trbuhu.
Te masne kiseline također pomažu u očuvanju mišićne mase što potiče rad metabolizma i brže mršavljenje.

4. Ugljikohidrati tope masno tkivo na trbuhu

Ugljikohidrati vam pomažu da brže izgubite masno tkivo na trbuhu brže nego druge vrste hrane, čak i ako konzumirate isti broj kalorija. Redovita konzumacija rezistentnog škroba također smanjuje nakupljanje masnih stanica i pohranjivanje kalorija u obliku masnog tkiva.

5. Ugljikohidrati vam pomažu da se osjećate dobro u vlastitoj koži

Ispitanici istraživanja koji su smršavjeli jedući ugljikohidrate osjećali su se izvrsno naročito zato jer se nisu morali odreći cijele grupe namirnica da bi izgubili kilograme te su mogli jesti balansirane obroke. (zadovoljna.hr)