Petak, 24. studeni 2017.
Preuzmite sliku

Četiri situacije u kojima ne trebate piti kafu

Kafa bi mogla biti jedini porok koji je zapravo dobar za naše zdravlje – veliki broj istraživanja povezuje kafu sa smanjenim rizikom od demencije, ubrzanjem metabolizma i smanjenim rizikom od dobijanja raka.

Naravno, tu je i dodatna energija koja nas pokreće ujutro i pomaže nam preživjeti beskrajne padove energije tokom dana. Međutim, postoje i neki malo manje dobri efekti kafe, odnosno situacije u kojima bi trebali izbjegavati, ili barem smanjti konzumaciju kafe. U suprotnom bi mogli iskusiti neugodne nuspojave kao što su tjeskoba i premorenost (unatoč kofeinu). U nastavku saznajte u koje 4 situacije bi kafa mogla napraviti više štete nego koristi.

Ako je kafa prevruća

Umjesto da gucnete malo kafe čim je gotova, najprije pričekajte da se malo ohladi. Prema novom izvješću Svjetske zdravstvene organizacije, konzumacija napitaka toplijih od 65ºC može povisiti rizik od raka jednjaka. Dodavanjem mlijeka ili vrhnja za kafu možete sniziti temperaturu za nekoliko stepeni, no najbolje rješenje ipak je strpljenje. Jednostavno pričekajte nekoliko minuta kako bi vaša kafa postigla temperaturu koja je sigurna za konzumaciju.

Ako ste skloni anksioznosti

Ako se osjećate kao da ste “na rubu”, ispijanje još jedne šoljice kafe moglo bi vam stvoriti dodatan problem. Kofein ima stimulativni učinak na nervni sistem jer potiče izlučivanje kortizola (hormona stresa), koji može pogoršati tjeskobu i probleme sa spavanjem (ovi efekti najizraženiji su kod osoba s napadima panike i socijalnom fobijom). Kako bi smanjili uticaj kofeina pokušajte smanjiti količinu kofeina koju konzumirate, a posljednju šoljicu kafe popijte najkasnije 6 sati prije odlaska na spavanje.

Nakon neprospavane noći

Kafa se može činiti kao prirodno rješenje za neprospavanu noć, ali ona vam može pomoći samo do određene granice. Nova istraživanja pokazuju kako kofein prestaje biti efektivan način da se razbudite ako ste više od 3 uzastopne noći spavali manje od 5 sati. Razlog je činjenica da tako malo sna uzrokuje pad vaših mentalih sposobnosti koje ni najveća količina kofeina ne može popraviti. Ako ne uspijevate odspavati barem 7 sati svake noći, možda je najbolje da potpuno preskočite kafu, a kada vam razina energije padne pokušate kratko odspavati (oko 20-ak minuta).

Čim se probudite

Ispijanje kafe u 7 sati ujutro neće puno uticati na razinu vaše energije. Razlog je činjenica da su vaši hormoni stresa na najvišoj razini upravo kada se probudite, zbog čega ćete dobiti prirodan nalet energije. Stručnjaci se slažu da je najbolje vrijeme za konzumiranje kafe između 10 i 12 sati, kada razina kortizola (hormona stresa) počinje opadati. Na ovaj ćete način iskoristiti prirodan nalet energije koji se događa ujutro i “sačuvati” kofein za kasnije. (finirecepti.net.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,