Četvrtak, 18. Oktobar 2018.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Bivši nastavnik: Sedam načina na koji škole stvaraju “praznu” djecu

U svojoj knjizi “Nepoznata istorija američkog obrazovanja,” Gatto nabraja načine na koje obrazovanje stvara “praznu” djecu.

Ranih devedestih, njujorški višestruko nagrađivani nastavnik John/ Tejlor Gato bacio je rukavicu u lice obrazovnom sistemu čuvenim pismom “Mislim, dakle dajem otkaz”, objavljenim u Wallstreet žurnalu.

Njegov razlog bio je jednostavan. Više nije mogao da opravda učenje djece “zbrkanim pojmovima, hijerarhiji, proizvoljnoj pravdi, vulgarnosti, bezobrazluku, nepoštovanju privatnosti, ravnodušnosti prema vrlini i potpunoj zavisnosti.” Takav sistem, smatra Gatto, djecu pretvara u robote bez mozga.

U svojoj knjizi “Nepoznata istorija američkog obrazovanja,” Gatto nabraja načine na koje obrazovanje stvara“praznu” djecu:

1. Nadziranje djece svakog minuta od jutra do mraka. Djeca nemaju privatnost ni trenutak mira. Sve vrijeme ispunjava im se zajedničkim aktivnostima. Ponašanje im se stalno ocjenjuje.

2. Navikavanje mladih na uređaje i elektronske ekrane. Djecu učimo da su oni izvor zabave kao i učenja.

3. Iz mladih života izbacuje se sve više privatnih rituala, poput pripremanja hrane i porodičnih obroka.

4. Djeca se neprestano ocjenju, vrednuju i procjenjuju, od malih nogu. Čisto da se odmah zna kome je gdje mjesto.

5. Odavanje počasti odlikašima. Tako što se ocjene i uspjesi u stvarnom životu drže odvojeno jedni od drugih, stvara se klasa lažne meritokratije (vladavine zaslužnih), zavisne od autoriteta. Istovremeno, najnezavisnija djeca guraju se na marginu.

6. Prenošenje korisnih znanja nije dozvoljeno – djecu ne učimo kako se gradi kuća, popravlja auto ili pravi haljina.

7. Sve važne funkcije porodice se ukidaju, pa dom postaje tek nešto više od spavaonice. Roditelji se pretvaraju u državne službenike koji nadziru djecu i staraju se da ona odrastaju u skladu sa zvaničnim planovima. (detinjarije.com)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,