Četvrtak, 16. August 2018.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Ako se hranite zdravo, a ne uspijevate da izgubite na težini – krivac može biti ovaj hormon

Ukoliko redovno vježbate, hranite se zdravo, a i dalje ne uspijevate da izgubite na težini, razlog može biti hormon koji svi mi proizvodimo, kortizol

Ovo je veoma važno, jer baš nas on tjera da reagujemo kada postoji opasnost. Visok nivo kortizola može izazvati niz problema koji su sažeti u Kušingov sindrom.

Njačešći razlog za pojačanju proizvodnju  je konstantni stres. Zato se kortizol naziva i „hormon stresa“. Pretjerana proizvodnja kortizola uništava mišiće, negativno utiče na metabolizam, i između ostalog stvara salo na stomaku.

Simptomi visokog nivoa kortizola:

♦ promjena raspoloženja (bijes, anksioznost, depresija)
♦ stalni umor, čak i kada ništa ne radite
♦ glavobolja
♦ palpitacija i/ili hipertenzija
♦ manjak apetita uz dobijanje na težini
♦ probavni problemi
♦ učestalo mokrenje, zatvor ili dijareja
♦ problemi sa spavanjem
♦ gubitak memorije
♦ dlake na licu i bore
♦ otečeno lice i sakupljanje masti na vratu

Kako smanjiti visoki nivo kortizola:

Jedite u intervalima

♦ U redu je jesti 5 puta dnevno u razumnim količinama. Nemojte preskakati obroke jer to proizvodi kortizol.

Izbjegavajte bilo kakve stimulanse

♦ Ne konzumirajte bilo kakve energetske napitke, kofein ili alkohol.

Pijte što više vode

♦ Budite hidrirani svakog dana, steknite tu naviku da popijete čašu vode odmah ujutru kada ustanete i jednu pred spavanje.

Hrana koju bi trebalo da izbjegavate:

♦ Kofein, alkohol, hrana sa visokim sadržajem šećera, zaslađivači i hranu koja sadrži mnogo kalijuma.

Hrana koju bi trebalo konzumirati:

♦ Hrana bogata fosfatidilserinom, kao što su skuša, haringe, jegulje i kvalitetni proteini uopšte.

♦ Pored toga, namirnice bogate fenilalaninom, kao što je piletina, jaja, smeđi pirinač, brokula, bundeva, potočarka, zatim namirnice bogate triptofanom, soja, meso, jaja, mlijeko i mliječni proizvodi.

♦ Konzumirajte i namirnice bogate vitaminom B5, urme, bademe, mlijeko, losos, pšenične klice i zob. Takođe se preporučuju i pasulj, žitarice i sjemenke suncokreta.

Vježbajte

♦ Vježbajte 3 puta sedmično, ne više od 50 minuta, jer ukoliko pretjerate i to će dovesti do proizvodnje kortizola. Nikada ne vježbajte 7 dana za redom, uvijek napravite 2-3 dana pauze.

Potrebno vam je dovoljno sna

♦ Važno je da imate između 8 i 10 sati sna svake večeri. Na ovaj način će se nivo kortizola smanjiti, a vaše tijelo oporaviti.

Opuštajte se

♦ Pronađite neku tehniku opuštanja ili meditacije i uključite ih u svoj život.

Konzumirajte suplemente:

♦ Vitamin C, zlatni korijen, vitamin B5, folnu kiselinu, vitamin A, cink, ginseng, sladić, hrom, magnezijum, kalcijum, kantarion, kamilicu i zob. (uspesnazena.com)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , ,