Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Jesus Vega: Ukoliko platite radnika malo više, možete očekivati i malo više truda

Preuzmite sliku

Jedan od ključnih faktora upravljanja ljudskim potencijalima je motivacija zaposlenika. Često se postavlja pitanje kako motivirati zaposlenike i na taj način pridonijeti boljem funkcioniranju kompanije.

Načina je mnogo, kaže za Akta.ba portala Jesus Vega, nekadašnji direktor Zara Inditexa i jedan od najtraženijih govornika, koji je govore držao u preko 20 država svijeta.

“Ono što prvo treba da razmislimo, jeste kako bismo željeli da se mi tretiramo, odnosno šta bi bilo to što bi nas motivisalo da bolje radimo”, kaže Vega, pojašnjavajući kako je za motivaciju zaposlenika jako važno da rade na zanimljivom projektu, jer je projekat nešto što nas sve vodi, nešto što nam drži interesovanje.

Poštovanje i slušanje

Pored navedenog kaže kako trebamo biti i pravedno plaćeni.

“Ukoliko nismo pravedno plaćeni, bez obzira koliko je zanimljiv projekat ne može nas održati na tom radnom mjestu. Još jedna stvar koja je najjednostavnija i koja je najmanje primijenjena u radnim odnosima, jeste poštovanje. Vrlo često u organizacijama nedostaje poštovanja koje se može jednostavno pokazati na način što slušamo ljude i uključujemo ih u ono što radimo pa čak i u odluke. Poštovanje je jedan od ključnih sastojaka za motiviranje ljudi”, pojašnjava Vega.

Osvrćući se na plaćanje ljudi, kaže kako bismo zadržali zaposlenike moramo im dati malo veće plaće od prosječnih na tržištu.

“Ukoliko platite malo više možete očekivati i malo više truda. Ukoliko firma postiže pozitivne rezultate, onda menadžer ne može zaposlenicima dati fiksnu plaću. Ljude treba nagraditi da se oni osjećaju kao dio sna, odnosno dio tog uspjeha”, dodaje Vega.

Smatra kako sama plaća nije dovoljna za motivaciju.

“Radnicima treba omogućiti da učestvuju u kompaniji putem dionica, odnosno da određena vlasnička struktura bude tako postavljena da jedan dio dionica može pripasti radnicima, kako bi i oni osjećali da imaju vlasništvo nad kompanijom, što i jeste motivacijski faktor i preduslov da kompanija uspije.”

Na pitanje koliko je dobro ili loše često mijenjati kompanije, Vega kaže kako ne vjeruje u koncept radnog mjesta na određenoj poziciji u određenoj kompaniji. Smatra kako se trebamo odmaknuti od ustanjenog koncepta i razmišljati o izazovima.

Muzejsko poslovanje

“Živimo u jednom vremenu gdje koncept radnog mjesta za cijeli život i duži niz godina nije primjenjljiv jer jer se sve brzo mijenja od društva, ekonomije do tehnologije. Nekad je to moglo biti tako, danas moramo biti fleksibilniji. Danas živimo u brzini, neizvijesnosti, tako da radna mjesta više nisu izvjesna  stoga se trebamo voditi izazovima”, naglašava Vega, preporučujući svima da iskoče iz kutije u kojoj se nalaze, i ustanjenih koncepata fiksnog stalnog radnog mjesta. Kao profesionalci, navodi trebamo ići ka novim riješenjima, novim prijedlozima jer je to bit današnjeg zaposlenja.

Menadžerima današnjice ovaj vrhunski stručnjak poručuje da se ne kriju iza svoje vizitke. Poziva ih da pokažu svoju humanost.

“Ljudima koji rade za vas je potrebno da vide vaše ljudsko lice, da ste osoba od povjerenja. Ne upuštajte se u ono što je fiksno i zadano, iskoračite iz tog kalupa.  Pitajte, slušajte, mijenjate… Učiti od  startupa, malih poduzetnika, novih ideja, mladih ljudi koji su ključ novog biznisa, ključ ekonomije koja se stalno mijenja. Upravo zato što velike kompanije ne uče od novih ideja se suočavaju sa problemima. Stoga odmaknimo se od muzejskog pristupa poslovanja”, kaže jedan od najtraženijih motivacionih govornika, koji je prošle sedmice u Sarajevu u okviru najveće regionalne Leadership i Talent konferencije DRIVE 2017. održao dvije zanimjive radionice.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,