Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Kriza Agrokora: U BiH će najviše profitirati Bingo i Tropic

Preuzmite sliku

Zbog krize Agrokora najviše će profitirati germanski trgovci Metro, Spar, te Lidl i Kaufland, dm i Muller, au Bosni i Hercegovini Bingo i Tropic, ocjenjuje konsultant i bivši predsjednik Uprave Konzuma Dragana Munjiza u intervjuu za Poslovni.hr.

– Najviše će profitirati Metro, Spar, te Lidl i Kaufland, dm i Muller, dakle, germanski trgovci, koji imaju neupitan radni kapital i tvrtku majku koja djeluje na bogatom tržištu. Profitirat će i bivše članice Gastro grupe – Teri trgovina, Apfel, Ba-com, NK commerce, Tia trgovina, Bijelic@co, te lokalni trgovci konkurentski lanci kioska: u Hrvatskoj to su članice Ultre i NTL-a, KTC, Tommy i Plodine, dok su to u Sloveniji Jager i Tus, te u BiH – Tropic i Bingo. Dijelom će porasti promet trgovcima tipa ‘sve za dom’ i ‘doityourself’ kao sto su Pevec, Bauhaus, Ikea i novopridošli Pepco. U svakom slučaju ukupno tržište maloprodaje hrane i Ho-Re-Ca kanala neće pasti nego će i porasti nekoliko postotaka. Govorimo o tržištu ukupne veličine od oko 60 milijardi kuna godišnje, što znači priličan skok, kazao je Munjiza.

Na pitanje gdje će za nekoliko godina biti Agrokor, odnosno Konzum u odnosu na Lidl, Munjiza kaže da će Lidl i Kaufland biti broj 1 u regiji, Spar broj 2, a Konzum broj tri po tržišnom udjelu. Naime, Konzum ima 11 milijardi kuna prihoda u maloprodaji u Hrvatskoj, a Lidl i Kaufland 7 milijardi kuna. No, oni su u trendu razvoja, imaju jeftin radni kapital i dobro su prihvaćeni i u Hrvatskoj i u Sloveniji tako da će njihov udjel rasti. Ako ne budu prvi po udjelu, bit će po utjecaju. Konzum mora postati operativno efikasniji. Primjerice, ako je voda u Lidlu tri kune, pitanje je može li koštati 6 kuna u Konzumu. Ili, ako neki proizvođač ima 50% na tržištu, pitanje je koliki treba imati udio na polici, odnosno to treba biti slično, a tako se nije u potpunosti poslovalo da sada, konstatuje Munjiza.

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , , , ,