Srijeda, 22. August 2018.
Tuzlanski.ba logo
Preuzmite sliku

Oni su promijenili automobilsku historiju: Najinovativniji francuski automobili (FOTO)

Popularno

Udobnost i cijena su godinama bili glavni aduti francuskih automobila, no njihov obol u historiji autoindustrije je kudikamo veći, kako dizajnerski, tako i kada su u pitanju tehnološke inovacije.

Britanska autoindustrija je gotovo nestala, talijanska preživljava najviše zahvaljujući lokalpatriotizmu, a njemačka je izgleda neuništiva.

Francuska pak uporno gura svoj smjer, a u novom mileniju je pomalo germaniziravši svoj asortiman i pristup proizvodnji postala najozbiljniji rival najvećima na svijetu.

Renault Nissan progutao je Mitsubishi, a PSA koncern Opel, no u historiji su ove marke dale puno više od tržišno atraktivne konfekcije. Krenimo u historiju i redom upoznajmo one s najvećim cool faktorom.

2005. Peugeot 1007

Ovo je zadnji francuski model (Alpina još nije stigla) dostojan ulaska u historiju. Stvoren kao gradski model s kliznim vratima dostavnjaka, još k tome električno upravljanih, 1007 je postao pravi šminker. A i prvi je Peugeot s četiri brojčane znamenke i dvije nule u sredini.

2001. Renault Avantime

U svijetu monovolumena Renault je bio i ostao gazda, a to je značilo da si je mogao priuštiti svašta. Upravo tako je stvoren Avantime, vjerovatno najoriginalniji evropski automobil jedne velikoserijske marke u ovom mileniju.

Zasnovan na modelu Espace bio je monovolumen izuzetnog dizajna, i pogađate, stvorila ga je Matra. Lišen B nosača, s ogromnim bočnim vratima i obiljem stakla, ovo je jedini monovolumenski coupe u historiji. Ok, možda isto možemo reći i za prvu generaciju Twinga, jednako originalno rješenje stvoreno za velike mase.

Avantime nije doživio veliku nakladu, pa ni popularnost, ali vrlo vjerovatno će mu cijena rasti u budućnosti. Trenutno se može naći već s 5.000 eura, no pripazite, 2.2 dCI mu nije mjera, a limarija se za ovaj auto ne nalazi na otpadu. Uostalom, u dvije godine proizvedeno ih je tek oko 8.500 primjeraka.

1996 Renault Megane Scenic

Te je godine Renault predstavio monovolumensku izvedbu modela Megane, što je bio prvi kompaktni monovolumen na svijetu. I odmah je postao bestseler, toliki da je odvojen od porodice Megane i povjeren mu je status zasebnog modela.

1984. Renault Espace

Prvi evropski monovolumen skoro nije ugledao svjetlo dana. Osmislila ga je Matra (verzija s tri vrata), a Peugeot ju je ocijenio neisplativom i skupom. Renault je ipak pristao, a sve ostalo je historija.

1980 Renault 5 Turbo

Renault 5 je apsolutni francuski klasik, GT Turbo je bio i ostao san mnogih, no prava stvar bio je Turbo. 160 KS snažan 1.4 Turbo bio je središnje postavljen, a godina je bila 1980. Bio je to relijaški odgovor na Stratosa, a na cestu ih je stiglo oko 5.000. Preko 200 km/h i stotka za manje od 7 sekundi su i danas respektabilne vrijednosti.

Kad si tokom 1980-ih htio biti faca u parkiću si imao Matchbox ili Majorette autiće, a među njima je poseban status uživao upravo Rancho. Ako se za neki model može reći da je bio ispred svog vremena, onda je to upravo ovaj prethodnik današnjih podignutih šminkera.

Nastao je 1977. godine, kada je jedini udoban terenac bio Range Rover. Ideja je bila jasna, napraviti robusno vozilo s prednjim pogonom koje će biti udobno, atraktivno i pristupačno. Neki će reći da je to ideja crossovera, no Rancho je bio uvjerljivo prvi.

A nastao je na osnovi Simce 1100, kojoj je dodana hrpa plastike. I bio je toliko originalan da je preživio turbulentne poslovne promjene vlasnika i proizvodio se sve do 1985. godine.

Nevjerovatno je da je ovakav auto postojao prije četiri desetljeća, a još nevjerovatnije da je prethodio prvom evropskom monovolumenu Espaceu kojeg je osmislila upravo Matra. Šteta samo što nije bilo ozbiljnije 4WD izvedbe s moćnijim motorom.

1970 Citroen SM

Citroenu DS nije bio dovoljan, pa je odlučio svijetu ponuditi pravi Gran Turismo. Udružio se s Maseratijem jer im je trebao njihov V6 motor, a konačni proizvod je bio jedan i jedini SM (Sport Maserati).

Tehnološki izuzetno napredan bio je jedini auto na svijetu koji je mogao ponuditi takav spoj dinamike i udobnosti, s vanserijskim kočnicama i titulom najbržeg auta s prednjim pogonom. I da, bio je toliko ispred svog vremena da je na njegovim osnovama stvoren fascinantni CX.

1965 Renault 16

Ovaj Renault je bio prvi porodični kompakt s prednjim pogonom, a proizvodio se do 1980. godine. Tržišno je bio vrlo uspješan, a osim što je bio moderan bio je i vrlo komforan i praktičan. I brz, izvedba s 1.6 benzincem jurila je 160 km/h. Evropski auto 1966. godine proizveden je u gotovo 1,9 miliona primjeraka, a bio je uzor modelima kao što su Fiat 127, Peugeot 104, Opel Kadett (City) i VW Golf.

1955 Citroën DS

Avangardni dizajn naglašene aerodinamike, hidropneumatski ovjes, zakretna svjetla (od 1967. godine), prvi auto s disk kočnicama, servom, itd, sve to je bio DS koji je razvijan u velikoj tajnosti gotovo dva desetljeća.

Nakon što je predstavljen, u prvih desetak minuta prodano je gotovo hiljadu primjeraka. A bilo je prošlo premalo da se ne osjete posljedice Drugog svjetskog rata te si je doista malo ko mogao priuštiti ovakav automobil.

DS je bio i ostao jedan od najupečatljivijih francuskih automobila. Usprkos nekonzervativnom izgledu opstao je na tržištu puna dva desetljeća, ali i kumovao novom smjeru luksuznih limuzina po kojima će francuske marke ostati upamćene.

1948 Citroen 2CV

Na spomen francuske autoindustrije većina će pomisliti na “Spačeka”, ako već ne pomisle na Renault 4. Stvoren da traje i daje, 2CV je savršen primjer optimizacije po mjeri danih zadaća.

Automobil je to koji može sve, voziti svugdje i voziti bilo šta. A kad stanete, sjedala se lako izvade za piknik. Proizvodio se preko 40 godina, doživio je nebrojene izvedbe, a među njima je najradikalnija ona s dva motora i mjenjača.

1935 Peugeot 402 Eclipse

Ovaj je Peugeot u mnogočemu bio poseban, no posebno upečatljiva je Eclipse izvedba, prva s pomičnim tvrdim krovom i tzv. Paulinovim mehanizmom. Pogledate li Mercedes SLK ili Peugeot 206 CC, sve će vam biti jasno.

1934 Citroen Traction Avant

Kao što mu samo ime govori, ovo je Citroen s prednjim pogonom, ali i neovisnim ovjesom i čeličnom samonosivom karoserijom.

Prvi ove vrste u svijetu i prvi evropski velikoserijski auto. “Konj ne gura teret, već ga vuče!” rekao je André Citroën, vjerovatno nekoliko desetljeća prerano. Model je proizveden u 760.000 primjeraka do 1957. godine. (Index.hr)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: