Petak, 29. Marta 2024.
Tuzlanski.ba logo

Iz auspuha samo H2O: Sve više vozila na hidrogen

Preuzmite sliku

Popularno

Preskupe baterije, limitirana autonomija, još skuplja izrada su negativne strane pravljenja elektro-automobila, koji su, bar zasada prva alternativa vozilima koja za pogon koriste motore sa unutrašnjim sagorijevanjem.

Zato ima mnogo onih koji smatraju da je, u stvari, hidrogen “prvi pik”, jer za korišćenje automobila sa “gorivim ćelijama” (koje kao gorivo koriste hidrogen, ima ga u neograničenim količinama i relativno je jeftin) nema teško rješivih enigmi kao što je to slučaj sa elektrovozilima.

Rad ovih automobila je u suštini veoma jednostavan. Hidrogen iz rezervoara se u gorivoj ćeliji “stapa” sa kiseonikom iz vazduha pri čemu se oslobađa električna energija za pokretanje vozila, a iz auspuha, umjesto štetnih gasova, u atmosferu izlazi vodena para!

Naravno, ni proizvodnja ovih automobila nije jeftina inače bi ih već bilo u izobilju. Nije jednostavno ni skladištiti hidrogen, nema dovoljno “pumpi”, iz jednostavnog razloga što su skupe (potrebni mnogo čvršći, jači rezervoari).

Ipak, u posljednje vrijeme na velikim tržištima, poput SAD, Njemačke, Kanade, niče sve više “hidrogen pumpi”, a ovih vozila je sve više na drumovima.

Trenutno su u prodaji tri serijska modela.

Nedavno, na Salonu automobila u Frankfurtu, Mercedes -Benz je predstavio svoj preprodukcijski model GLC koji ima i pogon na hidrogen ali i može da se puni električnom energijom (plag-in) iz elektro-mreže. (novosti.rs)

Tuzlanski.ba možete pratiti i putem aplikacija za Android i iPhone mobilne uređaje

Ključne riječi: , ,